ТЕМА: АСТРІД АННА ЕМІЛІЯ
ЛІНДҐРЕН. «МІО, МІЙ МІО». МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ТВОРАХ А. ЛІНДҐРЕН
Мета: допомогти учням глибше усвідомити
головні думки повісті А. Ліндґрен «Міо, мій Міо», його естетичну привабливість,
моральні цінності, які утверджує твір;
розвивати в учнів творче і
логічне мислення, зв'язне мовлення, навички переказу, аналізу художнього
твору, уміння характеризувати персонажів; сприяти збагаченню внутрішнього світу
школярів;
прищеплювати учням позитивні риси характеру, на
прикладі героїв твору, прагнення до вдосконалення та покращення світу.
Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст
повісті «Міо, мій Міо»; визначає основні теми, розкриті у творі; розмірковує
про вибір життєвої позиції, моральні цінності; висловлює власну думку щодо
вчинків літературних героїв та проблем, піднятих у повісті.
Обладнання: підручник; тексти повісті «Міо,
мій Міо» у перекладі 0. Сенюк;
портрет А. Ліндґрен; обладнання
для перегляду фрагментів фільму.
Тип уроку: комбінований.
Теорія літератури:
повість-казка, герої художнього твору, художні засоби
Хід
уроку
Знайти кращого друга –
найбільша удача в житті…
Сесілія Агерн
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Визначення емоційного стану
учнів. Вправа «Смайлик»
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Заповніть таблицю
1.
|
Дитинство А.Ліндгрен
|
|
2.
|
Початок творчості та перемоги
|
|
3.
|
Громадська діяльність
|
|
4.
|
Твори письменниці
|
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ; ЗНАНЬ
1. Бесіда
1. Чому Міо жив не з
батьками?
2. Як Міо жилося у
тітки Едлі та дядька Сікстена.
3. Як
Міо потрапив до Країни Далекої?
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Слово вчителя
Колись давно, старий індіанець повідав своєму онуку
життєву істину.
– Розумієш, в кожній людині йде боротьба. Ця боротьба
дуже схожа на бій двух вовків. Один вовк представляє зло: заздрість, ревнощі,
жаль, егоїзм, жадібність, брехню… Інший
вовк представляє добро: мир, дружбу, любов, надію, турботу, доброту, вірність, правду…
Маленький індіанець, зворушений до глибини душі
словами діда, надовго задумався. А потім спитав:
–Діду! А який вовк в кінці перемагає? Злий чи
добрий?
Старий індіанець, ледь помітно посміхнувся, і
відповів:
–Запам’ятай: завжди перемагає той вовк, якого ти
годуєш
Як ви думаєте, то від чого залежить характер людини, її моральні якості?
V. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ
VІ. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Прогнозування подальших подій, фіналу твору.
2.
Слово
вчителя
Провідною темою повісті «Міо, мій
Міо» є тема родини. Хлопчик-сирота Буссе відчував себе зайвим у прийомній
сім'ї, страждав від байдужості тітки й дядька, йому бракувало батьківської
любові. У Країні Далекій Буссе знайшов те, про що мріяв,— люблячого і
турботливого тата, який поводив себе із сином саме так, як завжди хотілося хлопчику.
На прикладі прийомної та справжньої родини Міо А.Ліндґрен у яскравому контрасті
показала, якими не мають бути і якими мають бути стосунки батьків і дітей.
3. Бесіда
1. Чому, на вашу думку,
тітку Едлю та дядька Сікстена не можна назвати хорошими прийомними батьками?
2. Сформулюйте уявлення Міо
про ідеальні стосунки батька й сина.
4. Виразне читання другої умовної
частини повісті-казки Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо» (підручник Є.Волощук, ст.
231 - 236)
1. Проаналізуйте, як у
повісті розкривається тема взаємодопомоги. Наведіть відповідні приклади з
тексту.
5. Робота з таблицею «Герої
твору»
Позитивні герої
|
Неативні герої
|
1. Якими моральними якостями наділені позитивні герої
казки-повісті?
2. А яким постає Като у творі?
3. Пригадайте притчу, шо звучала на початку уроку і
скажіть, чим «годують своїх вовків» Міо та Юм-Юм? А Като?
6. Перегляд фрагментів фільму «Міо, мій Міо» (природа допомагає друзям)
1. Хто допомагав Міо та Юм-Юму долати труднощі у
Мертвому лісі?
2. Як називається такий художній прийом?
7. Проблемне запитання
Як ви думаєте, чому, на задумкою
А. Ліндґрен, Міо, навіть потрапивши до казкової країни, змушений був подолати
тяжкі випробування, перш ніж остаточно возз’єднатися з батьком і знайти
сімейний затишок?
VII. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
1. Бесіда
1. Які мрії Буссе
здійснилися, коли він потрапив до Країни Далекої?
2. Про що свідчить
готовність Міо, незважаючи на страх і невпевненість, вирушити на бій з лихим
Като?
3. Чого навчився Міо під час
походу проти лицаря Като?
2. Літературний диктант
1. Скільки років було головному
героєві Бу Вільгельму Ульсону?
2. Чому Буссе жив у тітки Едлі та
дядька Сікстена?
3. Білявий чуб, блакитні очі,
короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка, червона шапочка – це портрет …
4. Хто з дорослих добре ставився
до хлопчика?
5. Де опинився Буссе?
6. Як звали нового друга Міо?
7. У Міо був кінь на ім’я …
8. Хто подарував хлопцям чарівні
сопілки?
9. Що шепотів колодязь біля хати
Їрі?
10. хто допомагав Міо та йоо
другу в Країні Далекій?
11. Чиє імя наводило на всіх жах?
12. Які чарівні речі допомагли
Міо здобути перемогу?
(взаємоперевірка)
VIII. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Дочитати повість до кінця (всім)
2. Створити «Фейсбук сторінку героя
твору» (інд.)
IX. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Робота з епіграфом уроку
2. Оцінювання учнів
Коментарі
Дописати коментар