Контрольні роботи 5 клас


Контрольна робота    1                                                         5 клас

Вступ. Казки народів світу.

І варіант

Початковий та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

1. Давня індійська збірка казок, у якій є частини: «Втрата дружби», «Придбання друзів», «Про війну ворон і сов», «Втрата набутого», «Несподівані діяння» - це:
а) «Тисяча і одна ніч»;                                   б) «Панчатантра»;
в) «Казки для дітей і родини»;                      г) «Казки матінки моєї Гуски».
2.  Шакал Чандарава ускочив у бочку з фарбою кольору:
              а) синього;                                                      б) зеленого;
              в) червоного;                                                  г)  чорного.
3. За допомогою якого чарівного предмета Іссумбосі перетворився на прекрасного юнака:
              а) жива вода;                                                   б) чарівна паличка;
              в) чарівний молоток;                                      г) чарівне яблуко.
4. Маляну чарівний пензлик подарував:
              а) батько;                                                          б) сивобородий дідусь;
              в) пані Метелиця;                                             г) чарівна Шахразада.
5. Для Синдбада-мореплавця характерними були такі риси вдачі:
              а) мудрість, дотепність, патріотизм;
              б) жорстокість, нечесність, безрозсудство;
              в) допитливість, кмітливість, сміливість;
              г) щирість, задушевність, прагнення до спокійного життя.
6.  Продовжте речення:  « Антитеза – це…»

Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)

1. Коротко охарактеризуйте образ падчерки з казки братів Грімм «Пані Метелиця»
2. Покажіть на прикладі народних казок використання алегорії.

Високий рівень (за одне із завдань – 3 бали)

1. Поясніть зміст прислів’я «З добрим товаришем у дорозі – і пішки наче на возі»
2. Продовжте історію одного із героїв – Маляна або Синдбада


Контрольна робота   1                                              5 клас

Вступ. Казки народів світу.

ІІ варіант

Початковий та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

1. «Панчатантра» у перекладі означає:
а) «Звірі, що розмовляють»;                                б) «Фарбований шакал»;
в) «П’ять кошиків життєвої мудрості»;              г) «П’ять казкових історій про тварин».
2.  Шакала Чандараву видали перед звірами:
              а) його ображені родичі;                                   б) його симпатія до подруги;
              в) його власне виття;                                         г)  фарба, що злізла і витерлась.
3. За допомогою якої зброї Іссумбосі переміг чудовиськ:
              а) меча;                                                                б) голки;
              в) списа;                                                              г) молотка.
4. Замість дракона і фенікса Малян зобразив імператорові:
              а) жабу й курку;                                                 б) ящірку та горобця;
              в) змію та півня;                                                 г) їжака і журавля.
5. Повернувшись щасливо додому, Синдбад-мореплавець одразу:
              а) відвідав правителя міста і відніс йому подарунки;
              б) відвідав батьків і попросив у них пробачення;
              в) подякував Богу й роздав милостиню;
              г) пограбував мечеть і відпустив рабів.
6.  Продовжте речення:  « Алегорія – це…»

Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)

1. Коротко охарактеризуйте образ вдовиної дочки з казки братів Грімм «Пані Метелиця»
2. Покажіть на прикладі казки «Пані Метелиця» використання антитези.

Високий рівень (за одне із завдань – 3 бали)

1. Поясніть зміст прислів’я «Орла по крилах впізнають, а людину – по вчинках».
2. Продовжте історію одного із героїв – Іссумбосі або бременських музикантів.



Контрольна робота 2                                                              5 клас


І варіант

Початковий та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

1.Уривок «Край лукомор’я дуб зелений…» є вступом до твору О. С. Пушкіна :
а) «Казка про царя Салтана»;                                                б) «Руслан і Людмила»;
в) «Казка про мертву царівну і про сімох богатирів»;        г) «Казка про рибалку і рибку».
2.  «Руський дух», про який згадано у творі О. С. Пушкіна «Край лукомор’я дуб зелений…», - це:
            а) аромат традиційних російських трав;                              б) фантастична істота;
            в) російський національний характер;                                 г)  покровитель Росії.
3.У казці Г.К. Андерсена «Соловейко» протиставлені:
            а) красиве і потворне;                                                             б) багатство й бідність;
            в) чесне й нечесне;                                                                  г) справжнє й штучне.
4.Хлопчик-зірка в перетвореному, потворному вигляді був проданий:
              а) королю;                                                                              б)охоронцеві міської брами;
              в)чаклунові;                                                                           г)прокаженому.
5.Спорідненими за темами, проблемами, мотивами є казки:
              б) «Непохитний олов’яний солдатик» і «Казка про рибалку і рибку»;
              в) «Дикі лебеді» і «Синбад-мореплавець »;
              г) «Казка про мертву царівну …» і «Бременські музиканти».
6.  Назвіть двох-трьох українських письменників – авторів літературних казок.

Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)

1. Охарактеризуйте  Соловейка за однойменною казкою Г. К. Андерсена.
2. Визначте головну думку казки О. Уайльда «Хлопчик-зірка».

Високий рівень (за одне із завдань – 3 бали)

1. Висловіть своє судження про те, як у творчості О. С. Пушкіна поєдналися фольклорні та літературні елементи, та про художню майстерність поета.
2. Продовжте історію Солов’я та імператора з казки  Г. К. Андерсена. Чи повчальними були випробування для володаря, чи замислився він над своїми добрими та недобрими справами?


Контрольна робота 2                                                             5 клас

За творчістю О. С. Пушкіна, Г. К. Андерсена, О. Уайльда

ІІ варіант

Початковий та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

1. О. С. Пушкіну подарував свій портрет з надписом «Переможцю-учневі від переможеного вчителя» :
а) Т. Шевченко;                                                 б) К. Брюлов;
в) М. Ломоносов;                                               г) В. Жуковський.
2.  У вступі «Край лукомор’я дуб зелений…» О. С. Пушкіна 12 разів (у перекладі М. Терещенка), 13 разів (в оригіналі) вживає «там», яке означає:          
             а) за дверима будинку, палацу;                        б) за кордоном;
             в) у казковому світу;                                          г)  за морем.
3. У казці Г. К. Андерсена «Соловейко» імператора рятує:
              а) штучний соловей;                                          б) придворний лікар;
              в) кухарочка;                                                       г) справжній соловей.
4. Хлопчик-зірка заслужив прощення, тому що:
              а)дуже страждав і розкаявся;                             б) тяжко працював;
              в) попросив допомоги в чаклуна;                      г) відмовився від багатства.
5. Тему впливу мистецтва на людину порушено в казках:
              а) «Бременські музиканти» і «Снігова королева»;
              б) «Соловейко» і «Пензлик Маляна»;
              в) «Іссумбосі, або хлопчик-мізинчик» і «Хлопчик-зірка»;
              г) «Пензлик Маляна» і «Дикі лебеді».

6.  Назвіть двох-трьох перекладачів зарубіжних казок українською мовою.

Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)

1. Розкрийте образ Хлопчика-зірки.
2. Визначте головну думку казки Г. К. Андерсена «Соловей».


Високий рівень (за одне із завдань – 3 бали)
1. Висловіть своє судження про причини популярності казок О. С. Пушкіна не тільки серед дітей, а й серед дорослих.
2. Продовжте історію Кая і Герди з казки Андерсена «Снігова королева»







Контрольна робота 3                                                              5 клас

Природа та людина

І варіант

Початковий та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

1. «…Він проймає гори й доли, на стернях довгий ведучи тано
          А стомиться – стихає на часок у затінку стебла або стодоли». Це рядки з вірша:
а)  «Про коника і цвіркуна»;                                     б) «Нічна пісня подорожнього»;
в) «Задзвени із глибини…»;                                        г) «Природа».
2.  У пісні не називаються, але незримо присутні образи гори, мандрівника, втоми, ночі. Це про твір:
            а) Г.Гейне «Задзвени із глибини…»;                       б) Дж. Кітс «Про коника і цвіркуна»;
            в) Й.В.Гете «Природа»;                                             г) Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього».
3. У вірші Г.Гейне «Задзвени із глибини…» ліричний герой звертається до :
            а) весняного вітерця;                                                  б) ясного сонечка ;
            в) вечірньої зорі;                                                         г) пісеньки весни.
4. «…Справжній велетень — був надзвичайно дужим і хитрим звіром…»  -  це  портрет героя оповідання Е. Сетона-Томпсона «Лобо» :
              а) койота;                                                                       б) Дандера;
              в) вовка;                                                                         г) Снапа.
5. Наведіть приклади метафор (1-2) із вивчених творів.
6. Продовжте речення. «Тема – це…, наприклад…»

Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)

1. Розкрийте образ Лобо, героя однойменного оповідання Е.Сетона-Томпсона..

Високий рівень (за одне із завдань – 3 бали)

1. Напишіть міні-твір «Утвердження любові до всього живого у творах Е.Сетона -Томпсона»
2. Скадіть діалог пісеньки весни та троянди за віршем Г.Гейне «Задзвени із глибини…» або створіть словесний малюнок за поезією.


Контрольна робота 3                                                             5 клас

Природа та людина

ІІ варіант

Початковий та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

1.    1. «Опівдні як мовчать серед гілок птахи в гаю, невтомний голосок
   Обнизує покоси й частоколи». Це рядки з вірша :
а) «Про коника і цвіркуна»;                                     б) «Нічна пісня подорожнього»;
в) «Задзвени із глибини…»;                                     г) «Природа».
2.  Образи вершин, ночі, лісу, сну, пташок присутні у вірші:          
            а) Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього»;              б) Дж. Кітс «Про коника і цвіркуна»;
            в) Й.В.Гете «Природа»;                                             г) Г.Гейне «Задзвени із глибини…».
3. Троянда у вірші Г.Гейне «Задзвени із глибини…» символізує:
              а) горду, неприступну королівну;                           б) близьку людину;
              в) царицю квітів;                                                       г) дівчину-красуню.
4. Де відбуваються події описані у оповіданні Е.Сетона-Томпсона «Лобо»:
              а) на півдні Нью-Мексико;                                       б) на заході Нью-Мексико;
              в) на сході Нью-Мексико;                                        г) на півночі Нью-Мексико.
5. Наведіть приклади епітетів (2-3) із вивчених творів.
6. Продовжте речення: «Ідея – це…, наприклад…».

Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)

1. Розкрийте образ героя-оповідача з оповідання Е.Сетона-Томпсона «Лобо».
2. Опишіть стисло свої враження від вірша Г.Гейне «Задзвени із глибини…», художні засоби, які в ньому використані.

Високий рівень (за одне із завдань – 3 бали)

1. Напишіть міні-твір «Поетизація образів природи у творах Дж.Кітса, Й.В.Гете».

2. Складіть діалог подорожнього з природою за твором Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього» або створіть словесний малюнок за поезією.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу