Контрольні роботи 5 клас
Контрольна
робота 1 5 клас
Вступ.
Казки народів світу.
І
варіант
Початковий
та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)
1. Давня індійська збірка казок, у якій є частини: «Втрата
дружби», «Придбання друзів», «Про війну ворон і сов», «Втрата набутого», «Несподівані
діяння» - це:
а) «Тисяча і
одна ніч»; б) «Панчатантра»;
в) «Казки для
дітей і родини»; г) «Казки матінки моєї Гуски».
2. Шакал Чандарава
ускочив у бочку з фарбою кольору:
а)
синього;
б) зеленого;
в)
червоного;
г) чорного.
3. За допомогою якого чарівного предмета Іссумбосі
перетворився на прекрасного юнака:
а)
жива вода;
б) чарівна паличка;
в)
чарівний молоток; г) чарівне яблуко.
4. Маляну чарівний пензлик подарував:
а)
батько; б)
сивобородий дідусь;
в)
пані Метелиця; г) чарівна Шахразада.
5. Для Синдбада-мореплавця характерними були такі риси
вдачі:
а) мудрість,
дотепність, патріотизм;
б)
жорстокість, нечесність, безрозсудство;
в) допитливість, кмітливість, сміливість;
г) щирість, задушевність, прагнення до
спокійного життя.
6. Продовжте речення: « Антитеза – це…»
Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)
1. Коротко охарактеризуйте образ падчерки з казки братів
Грімм «Пані Метелиця»
2. Покажіть на прикладі народних
казок використання алегорії.
Високий рівень (за
одне із завдань – 3 бали)
1. Поясніть зміст прислів’я «З добрим товаришем у дорозі –
і пішки наче на возі»
2. Продовжте історію одного із героїв – Маляна або
Синдбада
Контрольна
робота 1 5 клас
Вступ.
Казки народів світу.
ІІ
варіант
Початковий
та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)
1. «Панчатантра» у перекладі означає:
а) «Звірі, що
розмовляють»; б) «Фарбований шакал»;
в) «П’ять
кошиків життєвої мудрості»; г) «П’ять
казкових історій про тварин».
2. Шакала Чандараву
видали перед звірами:
а) його
ображені родичі;
б) його симпатія до подруги;
в)
його власне виття; г) фарба, що злізла і витерлась.
3. За допомогою якої зброї Іссумбосі переміг чудовиськ:
а) меча;
б) голки;
в) списа; г) молотка.
4. Замість дракона і фенікса Малян зобразив імператорові:
а) жабу
й курку; б) ящірку та горобця;
в) змію
та півня; г) їжака і журавля.
5. Повернувшись щасливо додому, Синдбад-мореплавець одразу:
а) відвідав
правителя міста і відніс йому подарунки;
б) відвідав
батьків і попросив у них пробачення;
в) подякував Богу й роздав милостиню;
г) пограбував мечеть і відпустив рабів.
6. Продовжте речення: « Алегорія – це…»
Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)
1. Коротко охарактеризуйте образ вдовиної дочки з казки
братів Грімм «Пані Метелиця»
2. Покажіть на прикладі казки «Пані
Метелиця» використання антитези.
Високий рівень (за
одне із завдань – 3 бали)
1. Поясніть зміст прислів’я «Орла по крилах впізнають, а
людину – по вчинках».
2. Продовжте історію одного із героїв – Іссумбосі або бременських
музикантів.
Контрольна
робота 2 5 клас
І
варіант
Початковий
та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)
1.Уривок «Край лукомор’я дуб
зелений…» є вступом до твору О. С. Пушкіна :
а) «Казка про
царя Салтана»; б) «Руслан і Людмила»;
в) «Казка про
мертву царівну і про сімох богатирів»;
г) «Казка про рибалку і рибку».
2. «Руський дух»,
про який згадано у творі О. С. Пушкіна «Край лукомор’я дуб зелений…», - це:
а) аромат традиційних російських трав; б) фантастична
істота;
в) російський національний характер; г) покровитель Росії.
3.У казці Г.К. Андерсена «Соловейко» протиставлені:
а) красиве і потворне;
б) багатство й бідність;
в) чесне й нечесне; г) справжнє
й штучне.
4.Хлопчик-зірка в перетвореному, потворному вигляді був
проданий:
а) королю; б)охоронцеві міської брами;
в)чаклунові; г)прокаженому.
5.Спорідненими за темами, проблемами, мотивами є казки:
б) «Непохитний
олов’яний солдатик» і «Казка про рибалку і рибку»;
в) «Дикі лебеді» і «Синбад-мореплавець »;
г) «Казка про мертву
царівну …» і «Бременські музиканти».
6. Назвіть
двох-трьох українських письменників – авторів літературних казок.
Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)
1. Охарактеризуйте Соловейка за однойменною казкою Г. К. Андерсена.
2. Визначте головну думку казки
О. Уайльда «Хлопчик-зірка».
Високий рівень (за
одне із завдань – 3 бали)
1. Висловіть своє судження про те, як у творчості О. С.
Пушкіна поєдналися фольклорні та літературні елементи, та про художню
майстерність поета.
2. Продовжте історію Солов’я та імператора з казки Г. К. Андерсена. Чи повчальними були
випробування для володаря, чи замислився він над своїми добрими та недобрими
справами?
Контрольна
робота 2 5 клас
За творчістю
О. С. Пушкіна, Г. К. Андерсена, О. Уайльда
ІІ
варіант
Початковий
та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)
1. О. С. Пушкіну подарував свій портрет з надписом «Переможцю-учневі
від переможеного вчителя» :
а) Т. Шевченко; б) К. Брюлов;
в) М. Ломоносов; г) В.
Жуковський.
2. У вступі «Край лукомор’я
дуб зелений…» О. С. Пушкіна 12 разів (у перекладі М. Терещенка), 13 разів (в
оригіналі) вживає «там», яке означає:
а) за дверима будинку, палацу; б) за кордоном;
в) у казковому світу; г) за
морем.
3. У казці Г. К. Андерсена «Соловейко»
імператора рятує:
а) штучний соловей; б) придворний лікар;
в) кухарочка; г) справжній соловей.
4. Хлопчик-зірка заслужив прощення, тому що:
а)дуже
страждав і розкаявся; б) тяжко працював;
в) попросив
допомоги в чаклуна; г) відмовився від багатства.
5. Тему впливу мистецтва на людину порушено в казках:
а) «Бременські
музиканти» і «Снігова королева»;
б) «Соловейко»
і «Пензлик Маляна»;
в) «Іссумбосі, або хлопчик-мізинчик» і «Хлопчик-зірка»;
г) «Пензлик Маляна» і «Дикі
лебеді».
6. Назвіть
двох-трьох перекладачів зарубіжних казок українською мовою.
Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)
1. Розкрийте образ Хлопчика-зірки.
2. Визначте головну думку казки Г.
К. Андерсена «Соловей».
Високий рівень (за
одне із завдань – 3 бали)
1. Висловіть своє судження про причини популярності казок
О. С. Пушкіна не тільки серед дітей, а й серед дорослих.
2. Продовжте історію Кая і Герди з казки Андерсена «Снігова
королева»
Контрольна
робота 3 5 клас
Природа
та людина
І
варіант
Початковий
та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)
1. «…Він проймає гори й доли, на стернях довгий ведучи
тано
А стомиться – стихає на часок у затінку стебла
або стодоли». Це рядки з вірша:
2. У пісні не
називаються, але незримо присутні образи гори, мандрівника, втоми, ночі. Це про
твір:
а) Г.Гейне «Задзвени
із глибини…»; б) Дж. Кітс «Про коника і цвіркуна»;
в) Й.В.Гете «Природа»; г) Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього».
3. У вірші Г.Гейне «Задзвени із глибини…» ліричний герой
звертається до :
а) весняного вітерця; б) ясного сонечка ;
в) вечірньої зорі; г) пісеньки весни.
4. «…Справжній велетень — був надзвичайно дужим і хитрим звіром…» - це портрет героя оповідання Е. Сетона-Томпсона
«Лобо» :
а) койота; б) Дандера;
в)
вовка; г) Снапа.
5. Наведіть приклади метафор (1-2) із вивчених творів.
6. Продовжте речення. «Тема – це…, наприклад…»
Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)
1. Розкрийте образ Лобо, героя однойменного оповідання Е.Сетона-Томпсона..
Високий рівень (за
одне із завдань – 3 бали)
1. Напишіть міні-твір «Утвердження любові до всього живого
у творах Е.Сетона -Томпсона»
2. Скадіть діалог пісеньки весни та троянди за віршем
Г.Гейне «Задзвени із глибини…» або створіть словесний малюнок за поезією.
Контрольна
робота 3 5 клас
Природа
та людина
ІІ
варіант
Початковий
та середній рівні (за кожну правильну відповідь – 1 бал)
1. 1. «Опівдні як мовчать
серед гілок птахи в гаю, невтомний голосок
Обнизує покоси й частоколи». Це рядки з
вірша :
а) «Про
коника і цвіркуна»;
б) «Нічна пісня подорожнього»;
в) «Задзвени із
глибини…»; г) «Природа».
2. Образи вершин,
ночі, лісу, сну, пташок присутні у вірші:
а) Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього»; б) Дж. Кітс «Про коника і цвіркуна»;
в) Й.В.Гете «Природа»; г) Г.Гейне
«Задзвени із глибини…».
3. Троянда у вірші Г.Гейне «Задзвени із глибини…»
символізує:
а) горду, неприступну королівну; б) близьку людину;
в) царицю
квітів; г) дівчину-красуню.
4. Де відбуваються події описані у оповіданні Е.Сетона-Томпсона
«Лобо»:
а) на
півдні Нью-Мексико; б) на заході Нью-Мексико;
в) на
сході Нью-Мексико; г) на півночі Нью-Мексико.
5. Наведіть приклади епітетів (2-3) із вивчених творів.
6. Продовжте речення: «Ідея – це…, наприклад…».
Достатній рівень (за кожну правильну відповідь – 1,5 бала)
1. Розкрийте образ героя-оповідача з оповідання
Е.Сетона-Томпсона «Лобо».
2. Опишіть стисло свої враження
від вірша Г.Гейне «Задзвени із глибини…», художні засоби, які в ньому
використані.
Високий рівень (за
одне із завдань – 3 бали)
1. Напишіть міні-твір «Поетизація образів природи у
творах Дж.Кітса, Й.В.Гете».
2. Складіть діалог подорожнього з природою за твором
Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього» або створіть словесний малюнок за поезією.
Коментарі
Дописати коментар