контрольні роботи 8 клас


Контрольна робота    1                                               8 клас                                 
Священні книги людства як пам’ятки культури та джерело літератури                 
Варіант 1
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну відповідь)
1.      Веди – це пам’ятка:
          а) індоєвропейської словесності;            б) юдейської словесності;
          в) християн Європи;                                 г) буддизму.
2.       Головними богами Вед є:
          а) Мойсей, Авраам, Яков;                   б) Аллах, Мухаммед, Сулейман;
          в) Вішну, Шива, Брахма;                     г) Ісус, Йосип, Петро.
3.      Хто за скоєний злочин відмовив Каїнові в силі:
          а) сонце;                                                б) земля;
          в) Господь;                                            г) мати.
4.      Біблійний афоризм «блудний син» означає людину:
          а) злочинця;                                           б) яка розкаялась;
          в) марнотрата;                                        г) що незаслужено користується успіхом.
5.      Сури Корану розміщено залежно від:
         в) часу виникнення, написання;                     г) важливості чи художньої цінності.
6.      Культові споруди ісламу – це:
         а) палаци;                                                          б) церкви;
         в) мечеті;                                                           г) молитовні будинки.

Достатній  рівень (2 за правильну відповідь)
Дайте визначення понять «культура» і «література», наведіть конкретні приклади.
       Високий рівень (4 бали  за кожну правильну відповідь)
Виконайте одне із завдань:
а) розкажіть про використання образів священних книг в одному з творів мистецтва – у літературі, живописі, архітектурі, кінематографі чи ін.
б) напишіть твір за біблійним висловом «сіль землі», навівши приклади із сучасності.

Контрольна робота  1                                                 8 клас                                 
Священні книги людства як пам’ятки культури та джерело літератури                 
Варіант 2
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну відповідь)
1.      Коран – це пам’ятка:
          а) юдейської релігії;                                 б) мусульманської релігії;
          в) давньогрецької міфології;                    г) християнства.
2.       Найдавнішими літературними пам’ятками  Вед є:
          а) сури, айяти;                                           б) Рігведа, Махабхарата;
          в) Старий Заповіт, Новий Заповіт;          г) легенди «Ноїв ковчег», «Вавилонська вежа».
3.      Що повторював Господь у біблійній легенді «Створення світу», бачачи свої творіння:
          а) сонце;                                                б) земля;
          в) Господь;                                            г) мати.
4.      Біблійний афоризм «блудний син» означає людину:
          а) «нехай буде на їжу це вам»;                б) «нехай земля вродить»;
          в) «і сталося так»;                                     г)  «добре воно».
5.      Коран містить таку кількість сур:
         а) 100;                                                          б) 114;
         в) 150;                                                          г) 214.
6.      Коран став джерелом формування єдиної  літературної мови для:
         а) скандинавів;                                             б) євреїв;
         в) словян;                                                      г) арабів.

Достатній  рівень (2 за правильну відповідь)
Дайте визначення понять «літературний напрям» і «літературна течія», наведіть конкретні приклади.
       Високий рівень (4 бали  за кожну правильну відповідь)
Виконайте одне із завдань:
а) розкажіть про відображення сюжетів священних книг в одному з творів мистецтва – у літературі, живописі, архітектурі, кінематографі чи ін.
б) напишіть твір за біблійним висловом «не хлібом єдиним», навівши приклади із власних спостережень.


Контрольна робота  2                                                 8 клас                                 
Література античності                
Варіант 1
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну відповідь)
1.      У своєму вірші давньогрецька поетеса Сопфо звертається за допомогою до:
          а) Зевса ;                                               б) Аполлона;
          в) Афродіти;                                         г) Афіни.
2.       Найвеличнішим пам’ятником собі вважав власну поетичну творчість:
          а) Горацій;                                            б) Вергілій;
          в) Овідій;                                               г) Октавіан Август.
3.      Гармонія тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного – це:
          а) концепція людини і світу в античній літературі;               
          б) життєва програма Гомера;
          в) моральні принципи Тіртея;        
          г) характеристика золотої доби давньоримської літератури.
4.      Жанр лірики, вірш, що виражає піднесені почуття, викликані важливими історичними подіями, діяльністю історичних осіб, - це:
          а) елегія;                                           б) ода;
          в) трагедія;                                        г) героїчний епос.
5.      Міфологічний символ «троянський кінь» означає:
         а) презирство до ворога;                    б) щиру повагу;
         в) лестощі;                                           г) підступність.
6.      Гуманістичний зміст «Іліади» Гомера полягає у:
         а) змалюванні мужності та доблесті воїнів;                                                         
         б) засудженні війни, співчутті людському горю;
         в) показі природи, побуту, звичаїв і традицій давніх греків;                                                                
         г) звеличенні могутності богів, нездоланності їхньої волі.

Достатній  рівень (2 за правильну відповідь)
Змалюйте античний ідеал героя за елегією Тіртея «Добре вмирати тому…».
       Високий рівень (4 бали  за кожну правильну відповідь)
Виконайте одне із завдань:
а) напишіть порівняльну характеристику героїчних образів античної літератури – Аххіла, Гектора, Прометея й Енея
б) опишіть давньогрецький театр, його характерні особливості, найвидатніших представників, роль в античному суспільстві та вплив на сучасний театр (можна у вигляді опорної схеми, конспекту).

Контрольна робота  2                                                 8 клас                                 
Література античності                
Варіант 2
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну відповідь)
1.      Прометей за трагедією Есхіла, сказав:
          а) «То я ж їм, дітям нетямущим, розум дав,
                Я наділив їх мудрою розважністю»;                                            
          б) «Покровенство і приязнь – то велика річ!»;
          в) «Ти, богом бувши, гніву не боявсь богів
                 І понад міру смертним ти пошану дав»;                                       
          г) «Та зважитись повинен неминуче я, –   
                 отцевим страшно повелінням нехтувать…».
2.      Ідея служіння, самопожертви, свободи є основною у творі:
          а) «До Афродіти» Сапфо;                             б) «Прометей закутий» Есхіла;
          в) «Життя поета» Овідія;                              г) «До Мельпомени» Горація.
3.      Яблуко розбрату є міфологічним символом:
          а) приводу для великої сварки;               
          б) подарунка від щирого серця;
          в) неприємного викриття;        
          г) умови примирення ворогуючих сторін.
4.      Історію одного героя з давньогрецького міфу про троянську війну продовжив давньоримський поет:
          а) Меценат;                                              б) Вергілій;
          в) Горацій;                                              г) Овідій.
5.      Зміни, перетворення як рушійні сили розвитку світу показано у творі:
         а) «Добре вмирати тому…» Тіртея;                    б) «Іліада» Гомера;
         в) «Метаморфози» Овідія;                                    г) «Сумні елегії» Овідія.
6.      Один із жанрів лірики медитативного, меланхолійного, почасти журливого змісту – це:
         а) ода;                                                            б) елегія;
         в) героїчний епос;                                        г) трагедія.

Достатній  рівень (2 за правильну відповідь)
Опишіть стан катарсису, який пережили герої поеми Гомера «Іліада» (за уривком «Пріам у Ахілла»).
       Високий рівень (4 бали  за кожну правильну відповідь)
Виконайте одне із завдань:
а) напишіть твір «Вічні образи в античній літературі та їхній вплив на мистецтво прийдешніх поколінь»;
б) складіть опорну схему-конспект «Золота доба давньоримської літератури».


Контрольна робота   3                                                8 клас                                 
Література Середньовіччя                  
Варіант 1
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну відповідь)
1.      У героїчному епосі «Пісня про Роланда» відбувається боротьба між:
          а) франками та маврами;                      б)православними та католиками;
          в) рабами та рабовласниками;             г) поміщиками та рабовласниками.
2.       Омар Хайям досяг найбільших успіхів:
          а) у драматургії та фізиці;                   б) у поезії та медицині;
          в) у живописі та поезії;                        г) у поезії та математиці.
3.      У вірші Лі Бо « Сосна біля південної галереї» сосна – це символ:
          а) музи поета, його коханої;               б) самого поета;
          в) невянучої природи;                        г) стійкості та героїзму;
4.      Приблизно хронологічні межі доби Середньовіччя:
          а) 5-15ст.;                                             б) 1-10ст.;
          в) 17-18ст.;                                           г) 9-16ст.;
5.      У сонеті 11 Данте втілив:
а) думку про необхідність жити в гармонії із собою;
б) своє захоплення красою природи;
в) красу високого почуття кохання;
г) думку про необхідність дотримання миру між народами;
6.      Продовжте речення: «Рубаї – це …»
Достатній  рівень (2 за правильну відповідь)
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Ду Фу « Весняний краєвид»
 (у класичній чи довільній формі)
       Високий рівень (4 бали  за кожну правильну відповідь)
Виконайте одне із завдань:
а) складіть порівняльну характеристику образів Роланда, Карла і Ганелона з « Пісні про Роланда»;
б) напишіть твір-роздум за  рубаятом Омара Хаяма:
Якби мені до рук - скрижалі Долі,
Я розписав би їх по власній волі!
Із світу вигнав би всі смутки, болі,
Чолом небес досяг, не жив би долі!





Контрольна робота    3                                   8 клас
Література Середньовіччя                 
Варіант 2
Початковий та середні рівні  (по 1 балу за кожну відповідь)
1.      До особливостей світогляду людини Середньовіччя НЕ належить:
         а) теоцентризм;                                      б)громадянська доблесть;
         в) зміна моральних пріоритетів;           г) символізм та алегоризм.
2.       На світогляд і творчість китайського поета Лі Бо особливо вплинуло вчення :
         а) християнське;                                     б) ісламське;
         в) даосизм;                                              г)  буддизм
3.      До основних тем і мотивів творчості Омара Хайяма НЕ належить:
         а) краса природи;                                    б) філософські роздуми над сенсом життя;
         в) роздуми про громадянське суспільство;                г) кохання, дружба;
4.      Основою твору «Пісня про Роланда» є:
         а) поетично переосмислені історичні події;
         б)фантастичні події, що переплелися з реальністю;
         в) філософські роздуми про сенс людського буття;
         г) спогади очевидців про колишні битви і походи;
5.       Данте вважають ключовою постаттю італійського Середньовіччя і переходу до:
        а) класицизму;                                         б) Відродження;
        в) романтизму;                                         г) реалізму;
6.      Продовжте речення: «Сонет– це …»
Достатній  рівень (2 за правильну відповідь)
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Ду Фу « Пісня про хліб і шовк»
 (у класичній чи довільній формі)
       Високий рівень (4 бали  за кожну правильну відповідь)
Виконайте одне із завдань:
А) складіть порівняльну характеристику ліричних героїв Лі Бо, Ду Фу, Омара Хайяма;
Б) напишіть твір-роздум за  рубаї Омара Хаяма:
Всі таємниці пильно зберігай,
Щоб не дізнався нелюд і шахрай.
I зваж: як з іншими ти поведешся,
Того від інших і собі чекай.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу