Контрольні роботи 7 клас


Контрольна робота 1                                                 7 клас
Переклад і оригінал. Билини і балади.
І варіант
Початковий та середній рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.      Ілля Муромець приїхав до Києва з головною метою:
а) служити великому князю Володимиру;
б) служити своїй прекрасній дамі;
в) захищати рідну землю й віру;
г) похизуватися своєю силою, здобути багатство
2. Король Лір з фольклорної балади є образом:
              а) вічним;                                                    б) традиційним;
              в) символічним;                                         г) фантастичним.
3. Хто така Кунігунда у баладі Ф.Шиллера «Рукавичка»?
              а) дочка короля;                                        б) красива дівчина-селянка;
              в) дама серця лицаря;                              г) ворожка.
4. Образами-символами у баладі А.Міцкевича «Світязь» є:
             а) білі лілії, вода;                                         б) рукавичка, вересовий напій;
             в) золота стріла, ріжок;                              г) гуслі, ліра.
5. Чому старий пікт із «Балади про вересовий напій» не відкрий королю секрет вересового напою?
            а) просто не знав або забув його;             б) хотів дорого продати іншому королю;
             в) вважав це зрадою свого народу;         г) посоромився свого сина.
6. Продовжте речення: - Символ – це…

Достатній рівень (2 бали)

7. Розкажіть про основні цикли билин і стисло охарактеризуйте їх.

Високий рівень (4 бали)

8. Виконайте одне із завдань
              а) Напишіть твір «Образ справжнього лицаря, захисника вітчизни в баладах».
              б) Продовжте діалог за таким початком: «Я думаю, що в наш час патріотизм не  
                  допоможе людям покращити якість їхнього життя, а тільки ускладнить…».


Контрольна робота 1                                                 7 клас
Переклад і оригінал. Билини і балади.
ІІ варіант
Початковий та середній рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.      Ілля Муромець не поїхав  до Києва об’їзною дорогою, тому що:
а) побоявся далекої об’їзної дороги;
б) захотів розчистити пряму дорогу від ворогів;
в) прагнув якомога швидше потрапити до княжого двору на бенкет;
г) біля річки Смородини жила його кохана дівчина, з якою він хотів зустрітися
2.  Робін Гуд у народних баладах є образом:
              а) традиційним;                                         б) вічним;
              в) казковим;                                               г) образом-символом.
3. У баладі Ф.Шиллера «Рукавичка» зіставляються світи:
              а) багатих і бідних;                                    б) лицарів і простих воїнів ;
              в) людей і звірів;                                        г) жителів міста і села.
4. Княжна-світязянка, коли зрозуміла, що вороги наступають попросила у Бога:
             а) убити їх громом або забрати під землю;                                      
             б) щоб князь повернувся і захистив їх;
             в) щоб під ворогами розверзлась земля;                              
             г) щоб усі перетворились на квіти.
5. У «Баладі про вересовий напій»Р.Л.Стівенсона утверджується ідея:
            а) захистити природу;            
            б) дотримання морально-етичних законів;
            в) волі, патріотизму, честі;       
            г) великої ролі мистецтва у житті людини.
6. Продовжте речення: - Гіпербола – це…

Достатній рівень (2 бали)

7. Розкажіть про види перекладів, переспіви та стисло охарактеризуйте їх.

Високий рівень (4 бали)

8. Виконайте одне із завдань
              а)Висловіть своє судження  про те, наскільки  в наш час актуальною є ідея свободи і служіння  народові.
              б) Напишіть твір «Втілення людських чеснот в образах героїв билин».


Контрольна робота 2                                                 7 клас
Історичне минуле в літературі
І варіант
Початковий та середній рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.      Седрік Сакс – це:
а) суперник Айвенго в боротьбі за руку Ровени;
б) батько Айвенго й опікун Ровени;
в) противник Айвенго на рицарському турнірі;
г) король саксів у вигнанні.
2.  Коня і збрую для участі Айвенго в турнірі дістав:
              а) Вамба;                                             б) Гурт;
              в) Ісаак;                                               г) Седрік.
3. Події у повісті В.Бикова «Альпійська балада» відбуваються:
              а) під час Другої світової війни;         б) під час Першої світової війни;
              в) у повоєнні часи;                                г) у наш час.
4. Іван із повісті В.Бикова «Альпійська балада» утік із полону, коли:
             а) на завод налетіли бомбардувальники;                                      
             б) робітники підірвали нерозірвану бомбу;
             в) полонених вивезли на вирубку лісу;                              
             г) полонених перевозили з одного табору в інший .
5. Джулія з повісті В.Бикова «Альпійська балада» урятувалася:
            а) коли Іван перестріляв усіх їхніх переслідувачів;           
            б) сховавшись за виступом скелі, а Іван пішов назустріч фашистам;
            в) переодягнувшись у місцеву жительку;       
            г) коли Іван скинув її у  прірву на сніг.
6. Продовжте речення: - Художній час – це…

Достатній рівень (2 бали)

7. Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша К. І. Галчинського «Пісня про солдатів з Вестерплятте» або «Лист з полону».

Високий рівень (4 бали)

8. Виконайте одне із завдань
              а)Висловіть своє судження  про значення культури, літератури в боротьбі за мир,
               демократичні та загальнолюдські цінності (на прикладі вивчених творів та власних
               спостережень).
              б) Складіть порівняльну характеристику героїнь роману В.Скотта «Айвенго» Ровени
               та Ребеки.


Контрольна робота 2                                                 7 клас
Історичне минуле в літературі
ІІ варіант
Початковий та середній рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.      Чорний Рицар – це:
а) лісовий розбійник Робін Гуд;
б) найбагатший та найвпливовіший з норманських завойовників;
в) король Річард Левове Серце;
г) претендент на руку і серце Ровени.
2.  На щиті  Айвенго було написано:
              а) «Позбавлений спадку»;                   б) «Вірність і відвага»;
              в) «Відданий королю»;                        г) «Геть норманівзавойовників».
3. Події у повісті В.Бикова «Альпійська балада» відбуваються:
              а) в Німеччині;                                     б) в Білорусі;
              в) в Австрії;                                           г) в Італії.
4. Джулія з повісті В.Бикова «Альпійська балада» була:
             а) італійською партизанкою;                б) радянською розвідницею;
             в) перекладачкою з німецької;             г) селянкою з Білорусії.
5. Іван з повісті В.Бикова «Альпійська балада» не врятувався від переслідувачів, бо:
            а) його тяжко поранили й він не міг рухатися;           
            б) захищав Джулію і не мав сили стрибнула в прірву;
            в) вирішив повернутися на завод і продовжити підпільну боротьбу;       
            г) своєю загибеллю хотів висловити усе своє презирство до ворогів.
6. Продовжте речення: - Художній простір – це…

Достатній рівень (2 бали)

7. Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша А.Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд» або І.Вайсгласа «Круки»

Високий рівень (4 бали)

8. Виконайте одне із завдань
              а)Висловіть своє судження  про значення кохання, щирих людських стосунків у житті
                людей (на прикладі вивчених творів та власних спостережень).
              б) Складіть порівняльну характеристику героїнь роману В.Скотта «Айвенго» Бріана
               де Буагільбера та Айвенго.


Контрольна робота 3                                                 7 клас
Духовне випробування людини
І варіант
Початковий та середній рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.      Основна проблема оповідання Дж.Олдріджа «Останній дюйм»:
а) взаємини батьків і дітей;                                  б) охорона природи;
в) технічний прогрес та його наслідки;               г) дружба та кохання.
2. «Останній дюйм» для посадки літака (за однойменним твором Дж.Олріджа) – це:
              а) сигнал для диспетчерів аеродрому про надання смуги для посадки;                                                         
              б) запорука вдалої посадки;
              в) сигнал небезпеки;                                               
              г) межа, за якою треба стрибати з парашутом.
3. «Тобі, бідоласі, доведеться усе робити самому, так уже сталося», - сказав батько з оповідання Дж.Олріджа «Останній дюйм» своєму синові. Йдеться про те, що Деві потрібно буде:
              а) підтягти літак до води;                      б) перейти пустелю до найбільшого оазису;
              в) вести літак до аеродрому;                 г) зробити пліт і перепливти на сусідній острів.
4. Камаль із твору Кіплінга «Балада про Схід і Захід» порівнював себе і полковничого сина з:
             а) двома тиграми;                                     б) двома вовками;
             в) двома шакалами;                                  г) самотніми мисливськими псами.
5. Основним художнім засобом, який використаний у вірші Р.Кіплінга «Якщо…», є:
            а) анафора;                                                 б) антитеза;
            в) алегорія;                                                 г) алітерація.
6. Продовжте речення: - Антитеза – це…

Достатній рівень (2 бали)

7. Охарактеризуйте образ Бена з оповідання Дж.Олдріджа «Останній Дюйм»

Високий рівень (4 бали)

8. Виконайте одне із завдань
              а)Висловіть своє судження  про проблему духовного випробування людини та її                   
                моральної стійкості у творах письменників та в  нашому житті.
              б) Продовжте історію Камаля та полковничого сина (за віршем Кіплінга «Балада про
                Схід і Захід»)


Контрольна робота 3                                                 7 клас
Духовне випробування людини
ІІ варіант
Початковий та середній рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.      Малолітньому синові Бена з оповідання Дж.Олдріджа «Останній дюйм» довелося самому вести літак, тому що:
а) це був подарунок батька йому на день народження;                              
            б) батько загинув фільмуючи акул;
в) батько був тяжко поранений акулами;             
            г) Деві порушив батьківські заборони і вирішив сам покататись на літаку.
2. Головною думкою оповідання «Останній дюйм» Дж.Олріджа є:
              а) уславлення мужності та героїзму головних героїв твору;                                                         
              б) засудження жорстокого ставлення до природи;
              в) утвердження віри у внутрішні можливості людини, сімейних цінностей;                                               
              г) схвалення дій хлопчика, який урятував свого батька.
3. «Кішка випередила його, і камера тільки злегка ковзнула по ній» -ця кішка:
              а) акула;                                                    б) тигриця;
              в) пантера;                                                г) домашня кішка.
4. Конфлікт у творі Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід» стався через:
             а) повстання афганців;                           
             б) украдену Камалем лошицю;
             в) незадоволення індійців своїм становищем;                     
             г) відняту у місцевого населення отару овець.
5. У рядках  вірша Р.Кіплінга «Якщо…»
                                          А як загубиш все почнеш спочатку,
                                           Зібравши речі в нову дальню путь… -
використано як основний художній засіб:
            а) порівняння;                                           б) гіперболу;
            в) метафору;                                              г) анафору.
6. Продовжте речення: - Анафора – це…

Достатній рівень (2 бали)

7. Охарактеризуйте образ Деві з оповідання Дж.Олдріджа «Останній Дюйм».

Високий рівень (4 бали)

8. Виконайте одне із завдань
              а)Висловіть своє судження  про те, що таке сімейні цінності і як вони утверджуються
               у творі Дж.Олдріджа «Останній Дюйм» та в нашому житті.
              б) Продовжте історію Камаля та полковничого сина (за віршем Кіплінга «Балада про
                Схід і Захід»)


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу