Контрольні роботи 7 клас
Контрольна робота
1
7 клас
Переклад і оригінал. Билини
і балади.
І варіант
Початковий та середній
рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.
Ілля Муромець приїхав
до Києва з головною метою:
а) служити
великому князю Володимиру;
б) служити своїй
прекрасній дамі;
в) захищати
рідну землю й віру;
г) похизуватися
своєю силою, здобути багатство
2. Король Лір з фольклорної
балади є образом:
а)
вічним; б) традиційним;
в) символічним; г)
фантастичним.
3. Хто така Кунігунда у баладі
Ф.Шиллера «Рукавичка»?
а)
дочка короля;
б) красива дівчина-селянка;
в)
дама серця лицаря;
г) ворожка.
4. Образами-символами у баладі
А.Міцкевича «Світязь» є:
а) білі лілії, вода; б)
рукавичка, вересовий напій;
в)
золота стріла, ріжок;
г) гуслі, ліра.
5. Чому старий пікт із «Балади про вересовий напій» не
відкрий королю секрет вересового напою?
а)
просто не знав або забув його;
б) хотів дорого продати іншому королю;
в)
вважав це зрадою свого народу; г)
посоромився свого сина.
6. Продовжте речення: - Символ – це…
Достатній рівень (2 бали)
7. Розкажіть про основні цикли билин і стисло
охарактеризуйте їх.
Високий рівень (4 бали)
8. Виконайте одне із завдань
а)
Напишіть твір «Образ справжнього лицаря, захисника вітчизни в баладах».
б)
Продовжте діалог за таким початком: «Я думаю, що в наш час патріотизм не
допоможе
людям покращити якість їхнього життя, а тільки ускладнить…».
Контрольна робота
1
7 клас
Переклад і оригінал. Билини
і балади.
ІІ варіант
Початковий та середній
рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.
Ілля Муромець не
поїхав до Києва об’їзною дорогою, тому
що:
а) побоявся
далекої об’їзної дороги;
б) захотів
розчистити пряму дорогу від ворогів;
в) прагнув
якомога швидше потрапити до княжого двору на бенкет;
г) біля річки
Смородини жила його кохана дівчина, з якою він хотів зустрітися
2. Робін Гуд у народних баладах є образом:
а) традиційним; б) вічним;
в) казковим; г) образом-символом.
3. У баладі Ф.Шиллера «Рукавичка»
зіставляються світи:
а) багатих
і бідних; б) лицарів і простих воїнів ;
в) людей
і звірів; г) жителів міста і села.
4. Княжна-світязянка, коли
зрозуміла, що вороги наступають попросила у Бога:
а) убити їх громом або забрати під землю;
б) щоб князь повернувся і захистив їх;
в) щоб
під ворогами розверзлась земля;
г) щоб
усі перетворились на квіти.
5. У «Баладі про вересовий напій»Р.Л.Стівенсона
утверджується ідея:
а) захистити
природу;
б) дотримання морально-етичних законів;
в) волі,
патріотизму, честі;
г) великої ролі мистецтва у житті людини.
6. Продовжте речення: - Гіпербола – це…
Достатній рівень (2 бали)
7. Розкажіть про види перекладів, переспіви та стисло
охарактеризуйте їх.
Високий рівень (4 бали)
8. Виконайте одне із завдань
а)Висловіть
своє судження про те, наскільки в наш час актуальною є ідея свободи і служіння
народові.
б) Напишіть
твір «Втілення людських чеснот в образах героїв билин».
Контрольна робота 2
7 клас
Історичне минуле в
літературі
І варіант
Початковий та середній
рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.
Седрік Сакс – це:
а) суперник
Айвенго в боротьбі за руку Ровени;
б) батько
Айвенго й опікун Ровени;
в) противник
Айвенго на рицарському турнірі;
г) король саксів
у вигнанні.
2. Коня і збрую
для участі Айвенго в турнірі дістав:
а) Вамба; б) Гурт;
в) Ісаак; г) Седрік.
3. Події у повісті В.Бикова «Альпійська балада»
відбуваються:
а) під
час Другої світової війни; б) під час Першої світової війни;
в) у
повоєнні часи;
г) у
наш час.
4. Іван із повісті В.Бикова «Альпійська балада» утік із
полону, коли:
а) на завод налетіли бомбардувальники;
б) робітники підірвали нерозірвану бомбу;
в) полонених
вивезли на вирубку лісу;
г) полонених
перевозили з одного табору в інший .
5. Джулія з повісті В.Бикова «Альпійська балада»
урятувалася:
а) коли
Іван перестріляв усіх їхніх переслідувачів;
б) сховавшись за виступом скелі, а Іван
пішов назустріч фашистам;
в) переодягнувшись
у місцеву жительку;
г) коли Іван скинув її у прірву на сніг.
6. Продовжте речення: - Художній час – це…
Достатній рівень (2 бали)
7. Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша К. І. Галчинського
«Пісня про солдатів з Вестерплятте» або «Лист з полону».
Високий рівень (4 бали)
8. Виконайте одне із завдань
а)Висловіть
своє судження про значення культури,
літератури в боротьбі за мир,
демократичні
та загальнолюдські цінності (на прикладі вивчених творів та власних
спостережень).
б) Складіть
порівняльну характеристику героїнь роману В.Скотта «Айвенго» Ровени
та Ребеки.
Контрольна робота 2
7 клас
Історичне минуле в
літературі
ІІ варіант
Початковий та середній
рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.
Чорний Рицар – це:
а) лісовий
розбійник Робін Гуд;
б) найбагатший
та найвпливовіший з норманських завойовників;
в) король Річард
Левове Серце;
г) претендент на руку і серце
Ровени.
2. На щиті Айвенго було написано:
а) «Позбавлений
спадку»; б) «Вірність
і відвага»;
в) «Відданий королю»; г) «Геть норманівзавойовників».
3. Події у повісті В.Бикова «Альпійська балада»
відбуваються:
а) в
Німеччині; б) в Білорусі;
в) в
Австрії; г) в Італії.
4. Джулія з повісті В.Бикова «Альпійська балада» була:
а) італійською партизанкою; б) радянською розвідницею;
в)
перекладачкою з німецької; г) селянкою
з Білорусії.
5. Іван з повісті В.Бикова «Альпійська балада» не врятувався
від переслідувачів, бо:
а) його
тяжко поранили й він не міг рухатися;
б) захищав Джулію і не мав сили
стрибнула в прірву;
в) вирішив
повернутися на завод і продовжити підпільну боротьбу;
г) своєю загибеллю хотів висловити усе своє
презирство до ворогів.
6. Продовжте речення: - Художній простір – це…
Достатній рівень (2 бали)
7. Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша А.Маргул-Шпербера
«Про назву концтабору Бухенвальд» або І.Вайсгласа «Круки»
Високий рівень (4 бали)
8. Виконайте одне із завдань
а)Висловіть
своє судження про значення кохання,
щирих людських стосунків у житті
людей
(на прикладі вивчених творів та власних спостережень).
б) Складіть
порівняльну характеристику героїнь роману В.Скотта «Айвенго» Бріана
де
Буагільбера та Айвенго.
Контрольна робота 3
7 клас
Духовне випробування
людини
І варіант
Початковий та середній
рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.
Основна проблема
оповідання Дж.Олдріджа «Останній дюйм»:
а) взаємини
батьків і дітей; б) охорона природи;
в) технічний
прогрес та його наслідки; г)
дружба та кохання.
2. «Останній дюйм» для посадки літака (за однойменним твором
Дж.Олріджа) – це:
а) сигнал
для диспетчерів аеродрому про надання смуги для посадки;
б)
запорука вдалої посадки;
в) сигнал небезпеки;
г) межа,
за якою треба стрибати з парашутом.
3. «Тобі, бідоласі, доведеться усе робити самому, так уже
сталося», - сказав батько з оповідання Дж.Олріджа «Останній дюйм» своєму
синові. Йдеться про те, що Деві потрібно буде:
а) підтягти
літак до води; б) перейти
пустелю до найбільшого оазису;
в) вести
літак до аеродрому; г) зробити пліт і перепливти на сусідній
острів.
4. Камаль із твору Кіплінга «Балада про Схід і Захід»
порівнював себе і полковничого сина з:
а) двома тиграми; б) двома вовками;
в) двома
шакалами; г)
самотніми мисливськими псами.
5. Основним художнім засобом, який використаний у вірші
Р.Кіплінга «Якщо…», є:
а) анафора; б) антитеза;
в) алегорія; г) алітерація.
6. Продовжте речення: - Антитеза – це…
Достатній рівень (2 бали)
7. Охарактеризуйте образ Бена з оповідання Дж.Олдріджа «Останній
Дюйм»
Високий рівень (4 бали)
8. Виконайте одне із завдань
а)Висловіть
своє судження про проблему духовного
випробування людини та її
моральної
стійкості у творах письменників та в
нашому житті.
б) Продовжте
історію Камаля та полковничого сина (за віршем Кіплінга «Балада про
Схід
і Захід»)
Контрольна робота 3
7 клас
Духовне випробування
людини
ІІ варіант
Початковий та середній
рівні (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.
Малолітньому синові
Бена з оповідання Дж.Олдріджа «Останній дюйм» довелося самому вести літак, тому
що:
а) це був подарунок
батька йому на день народження;
б) батько загинув фільмуючи акул;
в) батько був тяжко
поранений акулами;
г) Деві порушив батьківські заборони і вирішив
сам покататись на літаку.
2. Головною думкою оповідання «Останній дюйм» Дж.Олріджа
є:
а) уславлення
мужності та героїзму головних героїв твору;
б) засудження
жорстокого ставлення до природи;
в) утвердження віри у внутрішні можливості
людини, сімейних цінностей;
г) схвалення
дій хлопчика, який урятував свого батька.
3. «Кішка випередила його, і камера тільки злегка
ковзнула по ній» -ця кішка:
а) акула; б) тигриця;
в) пантера; г) домашня
кішка.
4. Конфлікт у творі Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід»
стався через:
а) повстання афганців;
б) украдену Камалем лошицю;
в) незадоволення
індійців своїм становищем;
г) відняту у місцевого населення отару овець.
5. У рядках вірша
Р.Кіплінга «Якщо…»
А як
загубиш все почнеш спочатку,
Зібравши
речі в нову дальню путь… -
використано як основний художній засіб:
а) порівняння; б) гіперболу;
в) метафору; г) анафору.
6. Продовжте речення: - Анафора – це…
Достатній рівень (2 бали)
7. Охарактеризуйте образ Деві з оповідання Дж.Олдріджа «Останній
Дюйм».
Високий рівень (4 бали)
8. Виконайте одне із завдань
а)Висловіть
своє судження про те, що таке сімейні
цінності і як вони утверджуються
у
творі Дж.Олдріджа «Останній Дюйм» та в нашому житті.
б) Продовжте
історію Камаля та полковничого сина (за віршем Кіплінга «Балада про
Схід
і Захід»)
Коментарі
Дописати коментар